مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد استان گیلان شده اند گفت : پیش‌ بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی این آمار به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام ستار علیزاده در بازدید از موکب برپا شده در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: استان گیلان در راستای برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی از زائران کربلا پذیرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) است اعلام کرد: استان گیلان همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان زائران غیرایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه زائران غیر ایرانی اربعین حسینی همه ساله از کشور جمهوری آذربایجان و مناطق قفقاز از مسیر استان گیلان راهی کربلای معلی می‌شوند گفت: پذیرایی از این زائران با مشارکت اوقاف استان گیلان و کمک‌های و نذور مردمی انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی در استان گیلان بیش از 50 بقعه متبرکه آماده پذیرایی از زائران است افزود: اوقاف و امور خیریه استان گیلان تلاش ویژه‌ای در راستای پذیرایی مطلوب از زائران اربعین حسینی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برپایی سه موکب در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: سه موکب در امام زاده حمزه (ع) لوشان، امام زاده هاشم (ع) رشت و امام زاده قاسم و ابراهیم(ع) آستارا آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 3 هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد استان گیلان شدند بیان کرد: پیش‌ بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی این آمار به 10 هزار نفر افزایش یابد.

علیزاده با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: توجه به امکانات رفاهی، حمل و نقل و احترام به زائران اربعین حسینی باید به‌طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را نمادی از ارادت شیعیان به امامت و ولایت عنوان کرد و افزود: باید به وسیله این همایش عظیم، فرهنگ عاشورا  را به تمامی جوامع جهانی صادر کنیم.
/2759/